تاریخچه مرکز

معرفی مرکز آموزش علمی کاربردی تهران 4

مرکز آموزش علمی کاربردی تهران4 به جهاد دانشگاهی الزهراء (س ) به عنوان تنها مرکز آموزش علمی کاربردی ویژه خواهران در سراسر کشور است که در سال 1387 فعالیت خود را با 100 دانشجو در دو رشته تربیت مربی و تکنولوژی آموزشی در مقطع کاردانی آغاز نمود . این مرکز به مرور در حوزه های مدیریت خدمات اجتماعی ، صنعت و هنر نیز اقدام به پذیرش دانشجو نمود ضمن اینکه بیش از 1000دانشجو از سال 87 تا کنون از این مرکز فارغ التحصیل شده اند . هم اکنون ، حدود 1000 دانشجو در 13 رشته در این مرکز در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل می باشند.

اهداف و برنامه های مرکز آموزش علمی کاربردی

* افزایش کارایی و اثر بخشی منابع انسانی در حوزه های شغلی

* ارتقاء فرهنگ ، تعهد و اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی در حوزه های شغلی

* نهادینه کردن آموزش در محیط کار

* تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با هرم اشتغال

* ایجاد زمینه های مشارکت فعال شاغلین

* ایجاد زمینه و قابلیتهای نو آوری و کار آفرینی

* کار آفرینی ، خلق و راه اندازی عرصه های جدید کسب و کار

اهم موفقیت های مرکز آموزش علمی کاربردی

  • قبولی بیش از 90% از دانشجویان کاردانی در مقطع کارشناسی

 

قبولی بیش از 60% از دانشجویان کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد

_ شرکت در نمایشگاه شاخص دستاوردهای جهاددانشگاهی

_ کسب رتبه ی برتر عکاسی در شهرداری استان تهران

_ شرکت در جشنواره ملی مد و لباس فجر

_ کسب رتبه برتر به عنوان غرفه ی برتر در جشنواره مد و لباس فجر

_ کسب رتبه ی سوم در بخش طرح اولی ها در جشنواره مد و لباس فجر

­_ کسب رتبه ی برتر عکاسی در شهرداری استان تهران

 مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت

مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی واحد الزهراء(س) به منظور توانمند سازی علمی سرمایه های انسانی به منظور پیشبرد اهداف نظام کشور مندرج در سند چشم انداز و نیز به منظور ارتقاي سطحي كيفي دانش كاركنان دولت، دوره های آموزشی كوتاه‌مدت، بدو خدمت و ضمن خدمت مورد نیاز در حوزه های حقوقی، بازرگانی، مدیریتی و ... را با توجه به نياز و درخواست کارکنان دولت با كيفيت و همکاری اساتید بنام کشوری و با استفاده از روشهای کاربردی در طراحی و اجرا برگزار می نماید،تا نقشی موثر در نوسازی و بهبود مستمر نظام حقوقی، مدیریتی، تجاری و بازرگانی کشور ایفاء نماید.

علاوه بر برگزاري دوره‌ها بصورت عمومي،‌ آمادگي دارد اين دوره‌ها را در محل سازمان‌ها و شرکت‌هاي متقاضي به صورت تخصصي‌تر و با تمرکز بر نيازهاي آموزشي منطبق بر زمينه‌هاي فعاليت آن سازمان يا شرکت، برگزار ‌کند.

اهداف گروه آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت

*  ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارتهای تخصصی نیروی انسانی به عنوان با ارزش‌ترین منبع سرمایه سازمانی

* بهبود مدیریت در سطح كشور به جهت دستیابی به اهداف كلان برنامه‌های توسعه

* بهبود عملکردهای اجرایی مبتنی بر دانش شغلی

برنامه‌های گروه آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت

* نیاز سنجی آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت در سطوح ملی، منطقه‌ای و محلی

* طراحی دوره‌های آموزشی تخصصی مورد نیاز جامعه با مشارکت سازمانهای متقاضی

* تهیه ساختار مناسب قانونی جهت برگزاری دوره‌ها بر اساس ضوابط و معیارهای موجود

* برگزاری منظم و دوره‌ای آموزش‌های تخصصی طبق تقویم سالیانه

انواع آموزش‌های مورد نظر در گروه‌

* آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت در رشته های حقوق، مدیریت، صنایع، هنر و ...

* آموزش‌های تخصصی کوتاه در سازمان‌های متقاضی بر اساس درخواست سازمان مربوطه در محل آن سازمان

تبصره 1: نحوه آموزش در هر یک از این دوره‌ها بنا به نیاز متقاضیان می تواند به صورت حضوری و یا در محل سازمان و یا تلفیق این روشها ارائه شود.

تبصره 2: به شرکت کنندگان این دوره‌ها گواهی‌نامه گذراندن دوره با ذکر نوع دوره، عنوان و مدت برگزاری آن اعطا می شود.

شرایط شرکت کنندگان

بسته به نوع آموزش طیف وسیعی از شرکت کنندگان از افراد عادی تا متخصصان، مدیران و مسوولان نهادها و سازمان‌های مختلف می‌توانند در دوره‌ها شرکت نمایند.

حقوق

• آمادگی آزمون دکتری حقوق کلیه گرایش ها                    

• آمادگی آزمون وکالت، سردفتری، قضاوت

• حقوق کار                                                                        

 • حقوق مالکيت فکري و انتقال تکنولوژي
• تهيه و تنظيم قراردادهاي بين المللي براي مديران                    

    • قواعد عمومي حاکم بر قراردادهاي داخلي در نظام حقوقي ايران

مديريت عمومی

• طراحي Business Plan                                     

•مديريت ارتباط با مشتري و روشهاي اندازه گيري رضايت مشتري (CRM & CSM)

• مديريت نام تجاري (BRANDING)

• مديريت گام به گام حل خلاقانه مسائل (TRIZ)

• فنون مذاکره و ارتباط موثر

• مهارتهاي عمومي مديريت
• فنون و روشهاي مذاکرات تجاري

• سامانه اطلاعات جغرافيايي GIS
• ارتباط موثر در محيط کارو ديگران

• مديريت بهره وري و انرژي
• مديريت رفتار سازماني                                                                 

• مديريت بهره‌وري
• فرسودگي سازماني و روش‌هاي مقابله با آن                                       

  • آناليز خطاهاي بالقوه و اثرات ناشي از آن(F.M.E.A)                          

   • تکنيک‌هاي حل مسئله به روش گروهي (P.S.T.W)
مديريت بازرگاني و بازاريابي

• اعتبارات اسنادي و مقررات متحدالشکل ناظر برآن (UCP600)

 • مديريت واردات اينکوترمز 2000 و نقش آن در قراردادهاي بازرگاني
• مديريت توسعه صادرات                                                            

     • بازاريابي الکترونيک
• اصول Benchmarking در صنعت                                          

      • ضمانت نامه‌هاي ارزي

• بازاريابي بين المللي                                                                    

  • مديريت بازاريابي صادراتي
• آشنايي با انواع روش‌هاي پرداخت بين‌المللي و اعتبارات اسناد

• آشنايي با امور ارزي، بانکي و مالي در تجارت بين‌الملل
• شيوه‌هاي حضور در نمايشگاه‌ها و نقش آن در بازاريابي شركت

استراتژي ومديريت عملكرد

• آشنايي با انواع وكاركردهاي ساختار سازماني هولدينگ و چگونگي تنظيم روابط شركت مادر و شركت‌هاي تابعه
• ارزيابي عملكرد و تجزيه و تحليل صورتهاي مالي                                   

• بازاريابي استراتژيک
• مديريت استراتژيک                                                                     

  • برنامه‌ريزي استراتژيک
• تجزيه و تحليل سيستم‌هاي اندازه‌گيري (M.S.A)                              

   • طراحي آزمايش‌ها (D.O.E)
نوآوري ، كارآفريني و مديريت

• کارآفريني و راه‌اندازي کسب و کارهاي جديد                                     

   • انتقال تکنولوژي (انتقال، استقرار و بومي کردن)
• خلاقيت در صنعت و فن                                                              

  • امكان‌سنجي پروژه‌هاي صنعتي براساس روش UNIDO

مالي

• حسابداري بازرگاني                                                                      

 • حسابداري پيمانکاري
• روش‌هاي تامين منابع مالي طرح‌هاي توسعه‌اي                                  

   • ماليه عمومي و بودجه‌بندي (با تمركز بر ماليه عمومي جديد)
• دوره‌هاي مالي بين‌الملل                                                               

  • آشنايي با آخرين استانداردهاي حسابداري

آمار بازدید کنندگان

امروز4
دیروز8
هفته44
ماه155
کل27062

خبر خوان - سايت مرکزی جهاد دانشگاهی