نسخه آزمایشی
۱۵۰ بازدید

برگزاری نشست به مناسبت گرامیداشت" روز شهید" روز دوشنبه۲۲ اسفند ماه با حضور جمعی از دانشجویان شاهد (فرزندان شهدا و جانبازان)با حضور دانشجویان شاهد مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تهران ۴ برگزار گردید

بزرگداشت روز شهید برگزار شد.

بسم رب الشهدا

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تهران ۴ مراسمی  به مناسبت گرامیداشت  “روز شهدا “در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تهران ۴ با حضور جمعی از دانشجویان شاهد و ایثارگز (فرزندان شهدا و جانبازان) وجناب آقای دکتر گودرزی  رئیس محترم موسسه آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و  سرکار خانم دکتر زهرا نقی زاده رئیس محترم جها ددانشگاهی و جمع کار کنان مرکز علمی کلربردی برگزار گردید.

سعادتمند بودیم که در زمره خانواده معزز شهدا ، حماسه آفرینان و دریادلان در روزگار سرنوشت ساز دفاع مقدس بودیم. آنانی که با رشادت و جان فشانی های خود ضامن بقا و حافظ عزت و آزادگی ملت بزرگ ایران اسلامی بودند و خاطره ی خوش از خودگذشتگی هایشان در ذهن و بر زبان مردم قدرشناس این سرزمین همواره باقی و بالنده خواهد ماند.

در ابتدای مراسم سرکار خانم دکتر نقی زاده رئیس جهاددانشگاهی واحد الزهراء(س) در ابتدا ضمن خوش آمد گویی در مورد تاریخچه روز شهید سخنانی را فرمودند ایشان با اشاره به فرارسیدن ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا، با بیان اینکه شهدا و ایثارگران برای دفاع از میهن اسلامی جانشان را گذاشتند، اظهار کردند: امروز وظیفه ماست که قدردان آنان باشیم و در راستای حفظ آرمان های شهدا و ارزش های انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

سپس جناب آقای دکتر گودرزی رئیس موسسه آموزش  علمی کاربردی جهاددانشگاهی در ابتدا ضمن اعلام خرسندی از برگزاری این مراسم و اهمیت گرامی داشت روز شهید فرمودند: آرزو و آرمان های والای شهدا و رزمندگان اسلام همراه با امید و اشتیاق آنها برای دفاع از حقانیت و کشور در مقابله با حمله کشور های بیگانه رمز موفقیت آنها بوده است.
هرچه بیش تر جلو می‌رویم همه ملت متوجه این ارزش و اهداف والا می‌شوند همانطور که می‌بینیم حتی در کوچه ها و خیابان ها بی احترامی به شهدا نمی‌‌شود. این نشان از حقانیت این مسیر و راه والای شهدا است.
ایشان توصیه ای به جوانان کردند که با توجه به اینکه هر کوچه مزین به نام شهدا است، بایستید و نگاهی به آن تصاویر داشته باشید دفاع شهیدان  از کشورمان فقط با فکر به ارتقا کشور بوده است و ما باید تا جایی که می توانیم قدردان این زحمات باشیم و صداقت و خلوص شهدا را سرلوحه کارهای خودمان قرار دهیم.

وی با ارائه آیاتی از  قرآن کریم در سوره بقره و آل عمران اشاره به این موضوع کردند: کسانی که مظلومانه به شهادت رسیده اند درمیان ما همچنان حضور دارند. پس راه شهدا همچنان ادامه دارد و آنها ناظر بر اعمال ما هستند. لذا ما باید با خلوص نیت به زنده نگه داشتن یاد و اهداف و ارمان های اهتمام ورزیده و به فکر ارتقا کشورمان باشیم.

سپس سرکار خانم دکتر شیرین منوچهریان مدرس و پژوهشگر حوزه و دانشگاه؛ درمورد کلمه شهید و شهادت و عمل قبل از شهادت، که جهاد می‌باشد صحبت کردند ایشان اضهار کردند این کلمه جهاد بسیار پر اهمیت است اگر توجه به ریشه این کلمه کنیم به مفهوم والای کوشش کردن می رسیم که این کوشش کردن دارای اقسامی است. ایشان سپس به معرفی اقسام جهاد پرداختندو بیان کردند که در جامعه کنونی ما از میان تمام جهاد ها، جهاد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.
اینکه ما به عنوان یک انسان  به این فکر کنیم که چه جهادی می‌توانیم بکنیم که برای کشورمان موثر باشیم وظیفه ماست.  امروزه با توجه به اینکه دغدغه یک ایرانی در حوزه معیشت است اگر اقتصاد و معیشت آن حل شود خیلی دیگر از مسائل آن حل خواهد شد. اهمیت شهادت؛ مقام شهادت و اینکه باید اگاهانه عمل کنیم هم باید در کنار این مفاهیم در اولویت کار ما باشد. از باب اهمیت شهادت ایشان فرمودند: انبیا و اولیا با آن مقام ارزشمند و والای خود؛ از خداوند  طلب شهادت کردند. این نشان می دهد که چقدر مقام شهید دارای ارزش و احترام است.
همچنین اشاره کردند که  مقام معظم رهبری در این راستا فرمودند: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به صورت مسیر تربیتی ترسیم شود. که این نشان از اهمیت بر خودباوری در انسان است که باید سعی کنیم آگاهانه به خودباوری برسیم.
ایشان در جمع بندی فرمودند همه چیز از خودباوری شروع خواهد شد لذا ما باید سعی کنیم این عنصر مهم و کلیدی را درخودمان پرورش دهیم.

این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایا به رسم ادب و یادبود به دانشجویان معزز شاهد شرکت کننده در این مراسم  به پایان رسید.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا