نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تهران 4 > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تهران ۴ > دوره مقدماتی مسابقات ماظره دانشجویان ایران با حضور دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تهران ۴ برگزار شد.
۱۴۳ بازدید

نخستین روز دوره مقدماتی درون دانشگاهی یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، در ابتدای این مراسم دکتر زهرا نقی زاده ـ رئیس جهاددانشگاهی واحد الزهرا (س) ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور دانشجویان فعال دانشگاه الزهرا(س) در یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران و ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ گفت‌وگو در فضایی دانشگاهی، به جمله‌ای از مقام معظم رهبری اشاره کردند که فرمودند: مناظرات علمی در کلیه قلمروهای علمی حوزه و دانشگاه باید نهادینه و تشویق شود.

وی در ادامه به اهمیت مناظرات و گفت‌وگوهای دانشجویی در فضای دانشگاه اشاره کرد و افزود: مسابقات مناظره از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است. این رویداد با اهداف فرهنگ‌سازی برای قشر جوان خصوصا دانشجویان در راستای طرح مطالبات منطقی با سعه‌ی‌صدر، نقش آفرینی اجتماعی و سیاسی دانشجویان شایسته، گفتگو در فضای صمیمانه، دوستانه و بدون تشنج و پرخاشگری و در واقع فضای نقد سالم برپا شده و می شود.

وی افزود: تربیت دانشجویان امروز به‌عنوان مسئولان و مدیران آینده کشور که قدرت تعامل و گفت وگو باید سرلوحه کارشان باشد، قلمداد می‌شود. دانشجویان امید آینده کشور هستند و باید مباحثشان را علمی، منطقی و اخلاقی مطرح کنند. اظهارنظر در مورد مسائل کشور، تحقیق و مطالعه در مسابقات علمی نیازمند بحث و استدلال قوی است.

در ادامه این مراسم دکتر معصومه نصیری ـ مدرس و پژوهشگر رسانه و فضای مجازی و عضو هیئت داوران این دوره از مسابقات، این رویداد را باعث تقویت توان و فرهنگ گفت‌وگو، شنیدن صدای موافق و مخالف و رعایت اخلاق در مباحثات و طرح نظرات دانست و اظهار کرد: فضای گفت‌و گوی سازنده، بدون تخریب و در راستای ایجاد جریان و مطالبه صحیح و نخبگانی جزو حلقه‌های مفقوده امروز جامعه است. سواد ارتباطی به ما تاکید و گوشزد می‌کند که توان و مهارت گفت و گو و شنیدن نقد از ویژگی‌های توسعه ذهنی فرد و جامعه است. بنابراین امید است این مسابقات تمرینی جهت ارتقای سطح و توان تحمل شنیدن نظرات مختلف و اتکا بر پایه علمی و نخبگانی برای پاسخ به آن باشد.

وی با اشاره به شعار این دوره از مسابقات که مناظره را فرصتی برای یادگیری عنوان کرده است، تاکید کرد: یادگیری طرح مباحث مستند و علمی فارغ از درگیرسازی نگاه شخصی و جریانی، یادگیری رعایت اخلاق و انصاف در بحث، یادگیری پذیرش و اصلاح نظر و از همه مهمتر یادگیری مهارت گفت‌وگو و مفاهمه از جمله محورهای اصلی این شعار است که ان شاالله با این مسابقات و البته توجه جدی به برپایی و تقویت کرسی های آزاداندیشی محقق خواهد شد.

در ادامه، گروه موافق و مخالف در جایگاه خود حاضر شدند. با حضور داوران دکتر پروین احمدی، دکتر معصومه نصیری و دکتر فاطمه زارعی، گروه رهپویان حکمت و گروه متفکران جوان با گزاره (شبکه های اجتماعی جامعه پذیری جوانان را دچار اختلال کرده است) به مناظره پرداختند که از این دو گروه، گروه متفکران جوان در قالب گروه مخالف با امتیاز ۸۴ برنده این دور از مسابقه شد و به دور بعد مسابقات راه یافت و گروه رهپویان حکمت (گروه موافق) با امتیاز ۵۶ از دور مسابقه حذف شدند.

در ادامه دو گروه امید (مخالف) و یازهرا (موافق) در جایگاه حاضر شدند و به مناظره درباره گزاره «الگو قرار دادن سبک زندگی غربی موجب کاهش فرزندآوری در جامعه شده است» پرداختند که گروه امید با امتیاز ۸۹. به مرحله بعدی مسابقات راه یافت و گروه یا زهرا (گروه موافق) با امتیاز ۶۱ از این دور مسابقات حذف شد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا